Husk at åbne den digitale postkasse
Organisation: DPF - CMS
Published by: Dansk Petanque Forbund
Date: 6/10/2014 12:41:54 PM
Category: General
     

Den 1. november 2013 fik alle idrætsforeninger en digital postkasse, men det er ikke alle, der har åbnet den.

Alle foreninger har fået en digital postkasse til post fra det offentlige. De fleste har også anskaffet den medarbejdersignatur, som giver adgang til postkassen. Men har din forening også åbnet den?
 
Den digitale postkasse har samme status som foreningens fysiske postkasse. Det betyder, at det er foreningens ansvar at åbne postkassen og læse ny post. 

Hvis din forening ikke åbner jeres postkasse, går I glip af vigtige meddelelser om fx årsregnskaber, bilsyn og straffeattester.
 
Postkassen er gratis og ligger på Virk.dk. I skal bruge en NemID-medarbejdersignatur, når I åbner postkassen. Inde i postkassen kan I angive en e-mailadresse - og få besked, når der er ny post. 
 

Sådan får du hjælp?
Har din forening brug for hjælp i forbindelse med den digitale postkasse kan I i meget stor udstrækning finde hjælp og vejledning til bestilling, installation og brug af NemID-medarbejdersignatur på virk.dk/postkasse og nets-danid.dk.